2010. február 27., szombat

Császármorzsás Cupcake


Ausztriában császármorzsát ettem ebédre, és legnagyobb meglepetésemre a morzsa olyan volt, mint palacsintáim a kezdetek kezdetén, amikor még a legkönnyebb tésztát is elrontottam, és vastag darabokká állt össze a palacsinta :) Kiderült, hogy csak én nem ismertem ezt a változatot, így hát utána is jártam, mi volt előbb - a palacsinta tésztás vagy a búzadarás császármorzsa?

A császármorzsa (más néven smarni vagy grízsmarni, németül Kaiserschmarrn) egy osztrák eredetű, zsírban sült tésztadesszert. A bécsi konyha legismertebb édessége, mely a volt Osztrák–Magyar Monarchia országaiban a mai napig népszerű étel. A császármorzsa eredetére két köznépi legendát ismerünk, az egyik szerint Erzsébet magyar királyné, azaz Sisi hercegnő udvari szakácsa készítette először a császári pár számára, a másik szerint maga Ferenc József találmánya. Eredeti nevét (Kaiserschmarrn) valóban a császár után kapta, mely szó szerinti fordításban császármorzsát jelent.

Alapvetően palacsintatésztából, zsíron történő pirítással készül, de leggyakrabban liszt helyett búzadarát használnak. Általában porcukorral meghintve, lekvárral fogyasztják.
/Wikipedia/


Így gondoltam ki, hogy itthon is megcsinálom, a búzadarás változatot, mert azt jobban szeretem és persze cupcake formában. :)

Íme a recept:

Hozzávalók:

100 gramm búzadara
75 gramm liszt
1/4 liter tej
2 citrom héja
2 tojás
mazsola
1 evőkanál porcukor
1 teáskanál sütőpor
1 morzsányi só

Így készül a cupcake:

1. A búzadarát a liszttel, a tejjel, a mazsolával, a cukorral, a csipet sóval és a citromok héjával keverd össze és 5-6 órára tedd a hűtőbe
2. Később habverővel keverd habosra a tojássárgákat, külön tálban a tojásfehéjéket
3. A tésztába keverd bele először a tojássárgákat, majd óvatosan a fehérjéket is
4. 220 fokos sütőben kb. 20 percig sülnek.
5. Házi baracklekvárral az igazi - köszi Mum! :)

3 megjegyzés: