2010. február 7., vasárnap

Mákos cupcake


Ezt a receptet Palinak köszönhetem, ugyanis tőle kaptam a máktorta receptjét (ő pedig Tomitól, úgyhogy neki is köszönöm :-) )*, amit most cupcake formában csináltam meg. A tortát Pali lekvárral töltötte és csokival borította, ami nagyon-nagyon finom volt, de most joghurtos szósszal tálaltam, hogy valamit én is hozzátehessek a recepthez. :-)



Teljesen lisztmentes, ezért lisztérzékeny barátaimnak is ajánlom! :-)

Hozzávalók a tésztához:

200 gramm vaj
100 gramm cukor
1 teáskanál vanilia aroma
6 tojás (fehérje és sárgája különválasztva)
1 teáskanál sütőpor
1 teáskanál fahéj
200 gramm darált mák

Elkészítése:

1. Keverd össze a vajat a cukorral, a vanilia aromával és a tojássárgákkal
2. A vajas keverékbe keverd bele a mákot, a sütőport és a fahéjat
3. A kemény habbá vert tojásfehérjéket óvatosan add hozzá a tésztához
4. A tésztát töltsd bele 12 muffinformába és 150 fokon, 25 percig tedd a sütőbe

Joghurtos mártás:

250 gramm joghurt
1-2 evőkanál porcukor
1 teáskanál vanilia aroma

A hozzávalókat habverővel keverd össze, majd fél órára tedd a hűtőbe, majd öntsd a muffinok tetejére.

*Nemrég azt az információt kaptam, hogy az eredeti receptet nem Pali kapta Tomitól, hanem Tomi Palitól, aki még továbbfejlesztette és azt kaptam meg én. :) A kis tévedésért bocsánat Fiúk! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése