2010. január 30., szombat

Vörösboros muffin


Ma Katus vörösboros sütijét készítettem el muffin formában. Apa szerint ez volt "az eddigi legjobb kuglófom" :-) Úgyhogy mégegyszer köszönöm a receptet, Katus! :-)



Mivel az eredeti recept sütiformában készült, nem tudtam, hány muffinra lesz elég a tészta. Végül 16 óriás cupcake lett belőle. :-)

Így készül a tészta:

250 gramm liszt
100 gramm étcsoki
4 tojás
200 gramm puha vaj
200 gramm cukor
1 teáskanál sütőpor
1 teáskanál fahéj
2 teáskanál kakaópor
1,5 dl száraz vörösbor

1. Csoki aprítás
2. A tojásfehérjét habverővel verd fel habnak (1 csepp citromlétől lesz igazán jó)
3. A vajat a cukorral keverd habosra
4. Majd add hozzá a tojássárgáját
5. A száraz alapanyagokat keverd össze egy tálban: a lisztet, fahéjat, aprított csokit, kakaóport, sütőport
6. Keverd össze a vajjal a lisztes keveréket, közben lassan add hozzá a vörösbort is
7. Óvatosan keverd bele a tojásfehérje habot a tésztába
8. Sütés 220 fokon 20-25 percig

Ha megsültek, jöhet a díszítés. Most tejszínes kakaós szósszal vontam be a kis muffinokat:

2 dl tejszínhez 3 teáskanál kakaóport habverővel kemény habbá kevertem, a tetejükre szőlőszemet tettem.

Tényleg nagyon finomak lettek, amikor először ettem Katusnál, már tudtam, hogy egyszer megcsinálom én is :-)

Szép hétvégét mindenkinek!

2 megjegyzés:

  1. hm... és még én is ettem, kettőt is! igazán jól sikerült sütikék lettek. nem spóroltál ki belőlük semmit. fini volt, köszönöm. mum

    VálaszTörlés
  2. de szuper!!!!!! en is kerek!!!!

    VálaszTörlés